STÄDDAG PÅ STRANDEN MED BRYGGRENOVERING

Publicerat av Styrelsen Saltarö Skärmarö Tomtägarförening den

Nu på lördag 16/5 kl.11.00 välkomnar vi alla medlemmar ner till badstranden för städdag med bryggrenovering.

Vi tackar Anders och Helena (nuvarande och blivande styrelseledamöter) då städningen delvis är klar genom att tången är bortforslad.

Men vi har ett större projekt i form av att vi ska lägga ett nytt bryggdäck på vår gamla brygga.
Under vintern tog isen bryggan och knäckte en koppling samt att vår flytbrygga drog till sjöss. Den lilla badflotten är bärgad och återförankrad (Stort tack till Sjöliv, våra härliga marinentreprenörer tvärs över viken för nya förankring som vi fick helt gratis!!!) samt stort tack till Saltarö Båttaxi (Lelle) som vänligt nog stod för båtassistens och hårt arbete! Härligt med goda grannar och suveräna ambassadörer! Men tyvärr såg vi att bryggdäcket är i väldigt dålig form. Så nu har vi beställt virke som levereras till stranden inför lördagen, så vi behöver glada engagerade medlemmar med skruvdragare som kommer ned och hjälper oss att göra detta. Föreningen bjuder på korvgrillning!

VARMT VÄLKOMNA!

Kategorier: Sommaren 2025